donderdag 24 mei 2012

Haakcafe en schaapsscheerderfeest

Vanavond haakcafe!

In mei is ons (in de toekomst) beroemde SSST Strawberry UFO crochet cafe (juist, dat betekend dus Sweet and Simple STuff, aardbeien, spullen die nog niet af zijn, haakcafe) 

Geef even door of je komt want we hebben aardbeien met slagroom vanavond. En ik moet wel weten of  een kilo aardbeien genoeg is. Voor de vega's dacht ik aan plantaardige topping want volgens mij kan je sojaroom niet opkloppen?

De bedoeling is een klein feestje waar je eindelijk die draadjes ga afhechten of de laatste hand aan een of ander handwerkproject legt zodat je het lekker voor de zomer klaar hebt. Verder lucht je even je wol voorraad en doe je een nieuwe lavendel zeepje tussen je wolletjes en kijkt of er boeken, spullen, bollen of lapjes zijn die je wel wilt ruilen.



Pinksteren maandag Schaapsscheerdersfeest in de schaapskooi in Ottoland 


Gisteren werd ik gebeld door Cocky van de schaapskooi in Ottoland.

Het is maandag as. schaapsscheerdersfeest in de kooi in Ottoland en met nog een aantal wol liefhebbers en experts wordt er die dag naast geschoren ook gesponnen, gevilt en nu ook dus ook gehaakt!

Ik ga daar heerlijk in de schaduw van de schaapskooi onder de prachtige zware balken met mijn tafeltje mijn eco-garens verkopen en aan wie dat wil, haken leren.

Ik neem wat garens van Hoooked  mee zoals de bekende Zpagetti en de nieuwe soorten Ribbon XL en Fussilli en ik ga denk ik ook een vaasobject haken met de nieuw geschoren wol en wat van de daar gesnoeide wilgentakjes of iets anders dat ik in de tuin van de kooi vind.

Het is een heerlijke plek om te zijn, met een theetuin en zowel schaduw als beschutting voor een onverwachtte bui.

Het is van 11:00 - 17:00 uur.


kijk even op http://www.schaapskooiottoland.nl/

Geen opmerkingen: