woensdag 30 mei 2012

Is je straat GROEN GENOEG?




wedstrijd en kunstproject


Doe je mee? Je eigen straat wat groener maken met eetbare planten?
Of is jouw straat al GROEN GENOEG?

Ik ben pas begonnen met het zaaien van kruiden en wat groenten.
En ben verbaasd over de resultaten, ik dacht: "dit kan ik helemaal niet."
Maar het groeit dus vanzelf en nu wil ik dat iedereen mee geniet....

Daarom heb ik een plantenhanger van Hoooked Zpagetti voor de voorkant van de studio gemaakt
En daar weer een helder patroon van geschreven
Met van ieder stapje een foto en uitleg.
En je hebt maar 200 gram nodig










Wat zou het fantastisch zijn als ons dorp vol met  eetbare plantjes zou hangen!
Dus heb ik er een kunstproject van gemaakt en een wedstrijd verzonnen en een facebook groep aangemaakt voor extra ideeën en foto's van de resultaten.

Omdat ik zoveel blogs en sociale media bijhoud zijn we een nieuwe verzamelsite aan het maken waar je al mijn werk en patronen makkelijker kan vinden.

het patroon van deze planten hanger kan je helemaal compleet met foto's vinden op deze nieuwe site:
there is also an English translation on that site about the project and the contest.
http://www.marijkebongers.nl/?p=1

Nu kan je nog wat over de wollen versie vinden op mijn blog www.groengenoeg.blogspot.com



Wat is de bedoeling?

- Maak een of meer plantenhangers van gerecycled of up-cycled materiaal
- Liefst van textiel maar je mag ons ook verrassen met een ander milieuvriendelijk hergebruikt materiaal.
(denk er wel aan dat bv. PET flessen chemische stofje in het water "lekken")
-Vul de hanger met een eetbaar plantje
-hang het aan de straatkant van je huis
-maak een ervoor en erna foto en schrijf wat reacties op die je gekregen hebt. Of wat er met je plant gebeurd is
-stuur die naar info@marijkebongers.nl
-of deel het op de facebook groep GROEN GENOEG

regels wedstrijd:


- de wedstrijd loopt tot 15 september
-er zijn nu al 3 prijzen:
1. 500 gram zelf gewassen, -gekaarde, plant geverfde en handgesponnen wol van eigen dorp en zeer goed verzorgde schapen.
2. Voor de echte veggies een gehaakte boodschappen tas van plantaardige garens (ik hoop deze zomer Hennep, Linnen en misschien Brandnetelgaren in te kunnen kopen)
3. een plantenhanger gemaakt door Caitlin in de kleur naar keuze

Als je als Zpagetti winkel of webshop met de wedstrijd mee wil doen zou dat geweldig zijn (nl: meer Zpagetti lol en meer groen op straat!) 

Je mag het patroon delen maar niet verkopen, en altijd met de vermelding van onze naam en laat ons weten dat je meedoet. 
Als tegen prestatie verwacht ik dat je ook een prijs doneert voor de wedstrijd. Dat vermeld ik dan weer op de facebook pagina.

Geen opmerkingen: