donderdag 17 januari 2013

studio open, voorbereidingen schaapscheerdersfeest is een feestje!


20 mei, wol. eco. recycle feestje in Schaapskooi Ottoland!!!

Maandag eindelijk even bij Huug Haagoort van de Schaapskooi in Ottoland geweest. Vorig jaar 2e Pinksterdag op hun scheerdersfeest gestaan en dat is goed bevallen!

Sinds ik daar was bleef ik maar denken dat het feestje in de kooi zoveel meer mensen zou kunnen verwelkomen als we er een "echt" wolfeestje van zouden maken. De andere fairs zijn in Zeeland, Aalten, Ochten en in het verre noorden van het land. In het westen volgens mij nog niet. Ook de tijd is prachtig, omdat mijn studio open is op vrijdag en zaterdag kan ik niet naar de meeste evenementen. Maar Pinksteren maandag is voor mij altijd vrij.

Daarom al eens via Facebook met Huug erover gehad, maar nu een echte afspraak.
Cocky en Huug zijn erg milieubewust en willen ander ondernemers in de omgeving helpen, daarom hebben we de mogelijkheid om tegen een goede ruil de tafels te "verhuren"

Onze idealen komen aardig overeen en we waren het snel eens...ik ga het wolgedeelte van dit feestje regelen en misschien wat muziek erbij. Alle aspecten van wol willen we laten zien.

Toen ik maandag de kooi binnen kwam keek ik echt als de dochter van een timmerman direct naar de dikte van de spanten en de pen en gat verbindingen.

Ik zou bijna vergeten om naar de prachtige Schonebeker lady's te kijken in de nu vol bezette stal. (nee hoor, en ook de trouwe hondjes nog gezien!)



Helemaal enthousiast naar huis met een mooie ruige vette vacht en gelijk maar op een nieuwe Facebook groep gezet (tja, daar ontmoet ik nu eenmaal veel wolvriendinnen en vrienden) en ik was nog niet eens aan een goed plan begonnen was ik al aanmeldingen aan het verwerken.

Super blij was ik dat  Helga Buitelaar van zangwerkplaats  muziek wil komen maken en zingen. (van middelseeuws tot hippie repertoire. Houd 2de pinksterdag 20 mei dus vast vrij, en zet het in je agenda! Geen entree of parkeerkosten!



Fairieknitters

Zaterdag en zondag ben ik weer met mijn wol vriendinnen in ons huisje aan de Giessen (rechts)
Heerlijk handwerken, kletsen, lekker elkaars gerechten proeven.. en zondag de rest van de gezinnen erbij om o.a. een grote vegetarische stoofpot met vers gebakken brood te eten en een kampvuur in de
sneeuw te maken. (ow ja, lieve Annelie helpt iedereen met liefde en aandacht in de studio zaterdag!)











Dikke wol:

Nog snel een echte dikke warme sjaal, col, muts, trui ofzo breien? We hebben verschillende soorten in huis.

Bovenaan de Noorse wol van eigen collectie, ik weet niet of er nog genoeg van is voor dit weekend want hij gaat heel hard, maar een nieuwe bestelling is al onderweg en kan zaterdag al binnenkomen. Dan komen ook gelijk de proefstrengen in alle andere kleurtjes binnen. En nog een aantal kilo's wolwit.
Deze wol kost 11,90 voor 200!! gram van de ongeverfde.

De gekleurde is 14,95 en onze eigen handgeverde versie met kleuroverloop (dipdye)  in de allernieuwste trendkleuren, zoet rose, lime/geel groen, en Oker of mosterd geel.

De laatste zijn uniek en bewerkelijk en daarom zijn ze 19,95 per 200 gram.
omdat de webwinkel nog niet klaar is kan je ook bellen of een e-mail sturen dan kunnen we het opsturen.

Heb je geen zin om zelf te maken kijk dan even bij Jules Fashion, daar hangen een aantal sjaals handgemaakt en kant en klaar van onze garens.

OP de volgende foto zie je de kleuren van de Bulky Lopi, de  echte Ijslandse wol. We hebben alle kleuren in voorraad   Echt een wol om een trui te maken voor als je  graag buiten bent over een dunne coltrui heen. Een sterke warme wol met een stoere uitstraling voor een tijdloze schaats trui. Hier hebben we ook de trui van de visbakwedstrijd van gemaakt.
Deze is 6,95 voor 100 gram.

Hieronder de meest luxe en zachte wol van de Mirasol collectie uit Peru, het mooie is dat de opbrengst van dit merk naar een school voor de herderskinderen gaat die anders met hun ouders de bergen intrekken en weinig kansen krijgen in hun leven omdat ze een andere taal spreken als de rest van de Peruanen.
Deze wol kost nu 14,50 euro voor honderd gram, maar omdat hij zo licht is de looplengte langer dan de andere twee garens. We hebben er 11 kleuren van.

Webshop of Belshop


Met dit slechte weer gaan de meeste mensen niet graag met de auto weg, als je ons gewoon even belt dan kunnen we het ook altijd opsturen. Als het plat kan in een envelop (verzendkosten hangen af van het gewicht) en anders in een pakketje (dan 6,75 verzendkosten)
Aan een eigen webshop wordt gewerkt trouwens.



2 opmerkingen:

Joke zei

Een goed idee en inderdaad in het westen van het land ben ik nog nooit een wol feestje tegengekomen.Kom zeker even langs Groetjes Joke

Gebreidesjaals: Knitted Scarfs or Scarves zei

Goedemiddag ik heb zojuist jullie blog ontdekt, Leuke wolnieuwtjes en creatief veel nutige info!laat me maar weten wanneer jullie webshopwinkel met dikke en dunne wol klaar is.EN...Mochten jullie iemand zoeken die wat wil breien ter reclame voor jullie garen... email me gerust. Ik ben niet duur! Ik heb het meer gedaan. hart. groeten.www.gebreidesjaals.blogspot.com mieke ten haaf