donderdag 3 januari 2013

4 en 5 januari open

studio open

Ik probeer de studio dit weekend gewoon weer open te hebben, als je van verder weg komt kun je beter even bellen vlak voor je weg gaat. Vandaag in het ziekenhuis geweest. Ik moet over twee weken nog een CT scan om te kijken of het echt nierstenen zijn die me iedere keer ziek maken. Na me vorige week behoorlijk ziek gevoeld te hebben gaat het iets beter, ik wil dus graag proberen de studio gewoon open te hebben. Het kan natuurlijk opeens weer omslaan en dan wil Caitlin wel invallen, hopelijk gaat het zo lukken dit weekend!

gehaakte kleedjes

naar het patroontje van mevr. de Boon, de dame die voor ons prachtige kanten kleedjes haakt die we op diverse manieren verwerken hebben we van Ribbon XL een wat grotere versie gemaakt. 



Ribbon XL, gerecyclede katoen

Dit garen is ook van Hoooked, het is gemaakt van gerecyclede katoen, wat ik erg belangrijk vind omdat in de gewone katoenteelt erg veel pesticiden gebruikt word. Dit zorgt  ervoor dat werknemers niet oud worden en ziek. Daarbovenop komt nog dat de pesticiden ervoor zorgen dat werknemers wel 25% meer gehandicapte kinderen krijgen dan andere gezinnen in die landen. En door te kiezen voor het hergebruik van katoen zorg je ervoor dat het materiaal optimaal gebruikt wordt. Naast hergebruik (zoals ook de echte Zpagetti en de Fuzilli van Hoooked) kiezen we in de studio voor biologische en fairtrade garen zoals bijvoorbeeld de eco baby en eco aran van Debbie Bliss.



1 opmerking:

Ellen Vesters zei

Wat een gedoe, Marijke. Heel veel beterschap!