donderdag 7 april 2011

eco baby van Debbie Bliss

Morgen en zaterdag is de studio op de normale tijd open. Alle gangbare kleuren Hoooked Zpagetti zijn volgens mij op voorraad. Alleen een paar van de vele hengsels zijn uitverkocht. We doen ons best die volgende week weer zoveel mogelijk aan te vullen.

Tomorrow and Saturday normal opening times for the studio.
All the basic colors of the cloth yarn Hoooked Zpagetti are available
Only a few "hengsels" are solded out. We try to get them next week.

Ik wilde een proeflapje maken, en dan wat dingen breien en haken van ons nieuwe garen Eco baby DK van Debbie Bliss. Een stapel aan mij geleende oude breiboeken lagen al te wachten met papiertjes ertussen.
Helaas is het garen uit de jaren 60 zoveel dunner dat zelfs mijn sokgaren van Zitron en breinld. no 2.5 mm  nog iets te dik is...
Wel gelijk de verkorte rij geoefend. Hieronder wat fotootjes

I tried to make a swatch and a start on some new knitting and crocheting with the eco baby yarn (Debbie Bliss) we have in a lot of colors in the shop. A pile of old knittingbooks borrowed from a nice customer were waiting for a long time already. Sadly the yarn used for baby's in the sixties is much thinner and even the sockyarn of Zitron and the 2,5 mm needles were to big.
But I did practice the short row and understand the pattern!





1 opmerking:

klara zei

och dat is grappig, dat truitje met verkorte naalden heb ik vroeger moeten breien in de handwerkles op school. oef wat voel ik mij oud.