maandag 23 januari 2017

"Seeds collection" kleine steekjes met de hand.

Eco Textile Studio seeds collection (click on photo to enlarge)


Eco Textile Studio seeds collection (click on photo to enlarge)

Nieuwe collages

Om mijn gedachten en workflow te ordenen maak ik regelmatig collages.
Uit alle mogelijkheden is het ook voor mij telkens weer moeilijk om keuzes te maken.
Ik maak daarbij allerlei afwegingen.

Wat is mijn uitgangspunt?

Welke sfeer en wel doel heeft het?

Horen daar bepaalde kleuren bij?

Welk materiaal wil ik gebruiken?

Wil ik bepaalde technieken gebruiken?

Hoe kan het afgewerkt worden en gestyled.

Wil ik het overdragen in lessen.

Kan ik de materialen te koop aanbieden zodat het idee ook door anderen gebruikt kan worden.

En dan als ik de collages af hebt moet ik van mezelf een keuze maken waar ik werkelijk aan ga beginnen.

Vaak een materiaal, techniek, kleur en doel (zoals een bepaald kledingstuk of interieur item)
Helemaal andersom kan natuurlijk ook, maar dit is mijn manier. Het materiaal en de techniek is dus enorm belangrijk voor me.

Achter het materiaal en de techniek gaan voor mij verhalen schuil. En echte levens van mensen.
De keuze van het biologische linnen bijvoorbeeld van Libeco is het gevolg van een zoektocht.

Bij die zoektocht was lokaal, fairtrade, een ambachtelijk bedrijf, biologisch, geen genetisch gemanipuleerde vlaszaden, biodiversiteit, Co2 verbruik en vooral ook kwaliteit om lang mee te gaan en MOOI een aantal van de overwegingen voor we tot aanschaf overgingen.

Over dat linnen zal ik een andere keer nog meer over vertellen.

Studio

Caitlin geeft op dit moment de lessen in de studio. Ze heeft haar tussenjaar en tot en met Augustus kan ze dus ook overdag.
Stuur even een e-mail naar info@marijkebongers.nl

Ik geef even weinig lessen. Ik voel dat het nodig is om gas terug te nemen. Alleen zijn, en handwerk hebben mij vaak geholpen weer in balans te komen.

Ook zou het goed voor me zijn om meer naar buiten te gaan. Als lichttherapie.

Dat kost me op het moment best veel moeite.
Een mens met sombere trekjes die zich niet goed voelt kruipt liever in een holletje.

Ook dat hoort bij mij. Maar ik ga het toch doen. Iedere dag een wandelingetje.

Ik zal er vast regelmatig iets erover op mijn nieuwe Instagram pagina zetten:
www.instagram.com/marijkebongers/

xxx
Marijke

Eco Textile Studio seeds collection (click on photo to enlarge) amulet links onder Aukje Stokroos #Natuurwijze







Geen opmerkingen: