dinsdag 20 december 2016

Openingstijden en plannen!

Aika fine, baby Alpaca geverfd in Meekrap
Ik ben allerlei dingen die nog moesten aan het afronden.

Een enorme stapel was vouwen en straks, mmm... morgen strijken met een film erbij.

Met de familie besloten hoe het nu verder moet met onze moeder.

Maar ook de reis geboekt voor in mei naar Susy Gillespie in South Devon, de linnen teelster, -spinster en -weefster waar ik het verfdeel van de les op me neem. (wow)


Ook eindelijk een beslissing genomen, ik heb een enorm grote rol prachtig luchtig organic Libeco linnen(naturel) besteld (lokaal, duurzaam, plantaardig....) die ik ook voor de gordijnen van Villa Riversong ga gebruiken.

Ik heb al mooie plannen om daar regelmatig op te laden komend jaar.....met bijzondere en fijne bezoeken van vriendinnen en vrienden.

En om daar weer een klein stapje te doen naar een moes- en verftuin. Ik heb in de herfst al Rabarber aan het water geplant, om te eten en het blad om mee te beitsen en te verven.

En natuurlijk eindelijk voor het prille! begin van mijn eigen linnen collectie. Die ik zelf ga dragen en met patronen om zelf aan de slag te kunnen die aan speciale (maat) wensen kunnen worden aangepast.(grote of speciale maten dan ook duurzaam te vinden)


Het is wel Slow textile, dus verwacht niet gelijk een hele collectie!! Maar de stof komt natuurlijk snel per meter te koop.

Met allerlei ideeen in mijn hoofd om steeds dezelfde stof op verschillende manieren te bewerken, plooien, smokken, borduren, verven, bedrukken en met de restanten te werken.....


Het was belangrijk om tot een keuze te komen zodat de verfproeven die ik aan het doen ben op cellulose vezels voor mezelf en voor de cursus in de UK gelijk naast op garens ook op de juiste stof kunnen worden gedaan. Maar ook een behoorlijke investering en voorlopig dus voldoende linnen in huis ;-)

Komend half jaar dus een aantal duidelijke keuzes om verder te werken aan mijn (linnen) dromen.

Caitlin geeft voor zover mogelijk de meeste lessen en werkt aan nieuwe patronen voor onze garens.

En met Dieke heb ik de afspraak gemaakt dat ik regelmatig vooraf ingepland een aantal dagen heel gericht met haar aan de ontwerpen werk en mijn (duurzame) textiel technische kennis inzet voor het nieuwe merk Oltim Lee Maa.

De studio is nu op vrijdag van 9:00-18:00 uur en zaterdag van 9:00-17:00 uur open.

Het weekend voor oud en nieuw ben ik alleen op afspraak open. Dus je bent echt van harte welkom, maar bel of e-mail vooraf even. Die zaterdag middag na 13:00 uur kan dat niet, dan is er teveel vuurwerk in de straat.

Geen opmerkingen: