maandag 7 december 2015

Verder onderzoek voor de #warmetruiendag2016 vegan trui.

Ik heb alle zelf geverfde plantaardige materialen in het kleuren schema van de collage bij elkaar gezocht.
De kleuren van de foto's zijn in de studio wat minder omdat het geen daglicht is. Maar het geeft wel mooi het proces weer. Ik vind het prettig om de materialen zo bij de hand te hebben zodat ik overzicht heb van de keuze mogelijkheden.

Door repen gescheurd linnen of katoen toe te voegen wordt het breisel lichter.
Uitgangspunt is collage, met DMC borduurzijde haal ik wat tinten omhoog die hier bij passen.
gescheurde reepjes geverfde katoen met meekrap en avocado, basis tricot is met bessensap geverfd.






Gelijk opwerken met meer proeven werkt vaak fijn.
Al werkende ontstaan weer nieuwe ideeën, meestal meer dan ik kan uitvoeren. Ik denk aan het atelier Wereldwijven van Jolanda Branderhorst en overleg met Marijke van Blijderveen die een aantal vrouwen naailes geeft. 
Het is wel heel ontspannend om te doen.

Ik maak per proefje een bakje met de materialen zodat ik het overal kan pakken en er aan door kan werken.

Zo ontstaan pakketjes met materialen en werk ik gestaag verder.



 Wedstrijd #warmetruiendag2016 van onze studio

Alles over de wedstrijd kan je in het bericht hieronder lezen. 15 Januari moeten de foto's van de truien ingeleverd worden.

Wil je op de hoogte blijven van dit project of wat we verder in de studio doen?
vul dan rechtsboven in de rechter kolom je e-mail in.

Caitlin's handgesponnen garen en accessoires staan in haar Etsy shop
https://www.etsy.com/nl/listing/259432677/handgesponnen-super-zachte-baby-alpaca?ref=related-1

Volg haar ook op Facebook
https://www.facebook.com/CaitlinBongers1/?fref=ts

Vind je ons blog leuk om te volgen? Vertel het door of deel het op de sociale media.
xxx
Marijke Bongers





Geen opmerkingen: